Husband meets my friend's Husband

After seeing the Marathon, we came down to the area around 23rd street. I just wanted to go walk around there, nothing special, no purpose, it's was just a feeling at that time. And then I was just looking in a window of a restaurant, seeing- I thought- somebody eating an early supper. I was thinking "those people are eating dinner too early" ...Then, I realized it was the kitchen staff's break time....AND THEN, I recognized one of the Chefs....It was my Friend Tama chan's Husband, Bjorn !!! Wow!!!" An amazing chance meeting. He was also surprised we were there!!!

マラソンを見た後、わたしたちは23ストリートあたりへ。その辺に行きたくて、でも、別に予定とか目的とかあるわけでもなかったんだけど、まぁ、ふつーの気分。で、何気なく目にとまるレストランの窓、なんや早すぎるディナーじゃない?とブツブツ一人で考えてたら、な〜んだ、従業員たちの休憩&まかないじゃん!え、え、え、あれ〜、あのシェフ、友達たまちゃんの旦那ビヨンさんじゃないですか〜!!!なんと、偶然のびっくりどっきりな再会に、シェフのビヨンさんも驚いていました。

He introduced us for the Restaurant where he works. It's a beautiful, cosy restaurant that serves Northern Italian cuisine. And there is a fire place--the burning wood made me hungry. Andrew and Bjorn know each other and they had a nice chat. I don't know why, I enjoyed seeing them talking together....

彼は、職場(レストラン)の中を案内してくれました。それは、きれいであたたかな雰囲気の新しいイタリアンレストラン!!!本物の暖炉もあって、スモーキーな香りがわたしを空腹にさせました(笑)アンドリューとビヨンさんはお互い知っているので、彼らとっても楽しそうな会話をしていました。なんだかわたしもハッピー!!!

And, I took a photo of the husbands!!! で、思わず、ふたりの写真を撮りました。

c0120817_12361886.jpg


Here is the Restaurant information. It's Brand New!!! こちら、レストランの情報です。

CIANO NEW YORK
45 East 22nd Street, New York

Later, I emailed the Photo to Tama chan who is wife of Bjorn. She was also surprised we saw him. And she laughed when I told her what Andrew said "when we were taking the photo, he was doing Peace sign!!!" Maybe he's Japanese!?! He is definitely a great Pastry Chef!!!

あとから、彼の奥さんのたまちゃんにメールを送ったんだけど、彼女もまた驚いてました。で、アンドリューが「僕らが写真を撮られてるとき、ビヨンはピースサインしてたんだぜ〜!!!」なんとも日本かぶれに嫉妬してるうちの旦那です(がはははは)

We will visit there, thank you for introducing us to your great restaurant!!!

追伸&お知らせ

ビヨンさんの奥様、スゴ腕シェフ兼ヨガインストラクターのたまちゃん。彼女が「のんびりしたヨーガと食のワークショップ」を開催するそうですよ。わたしも先日、彼女のレイキセッションを受けたところですが、とても心地よい体験でした。彼女はわたしの尊敬する女性の一人でもあります。彼女と話してると、いろんな刺激も受けるし、ふだん気がつかなかったことや、わすれがちなことをふと呼び起こしてくれたり。ベッドメイクするときに、シーツをふわっとかけるでしょ、そしたらベッドの上(シーツの上)にしわができるじゃない?そのしわを自然にふわーっと空気をいれて、なだらかに(あれ、これって日本語だっけ)たいらにする様子、彼女はなんというか、そういうことを与えてくれる女性です(な〜んか、長くなっちゃったけど、わかるかな?はっきりいうと、素敵な女性なんです!!)ということで、彼女のブログに遊びに行ってみてください。いろんないいこと見つかると思いますよ〜!!!

たまちゃんのブログ↓
■SOPA DE TAMA■NY在住たまの日々

Official Website mimicafe Union

にほんブログ村 海外生活ブログ ニューヨーク情報へ

にほんブログ村 海外生活ブログへ

by mimicafe2007 | 2010-11-09 15:14 | Family

Cake Designer Sachiko's New York Life

by mimicafe Union + Sachiko
S M T W T F S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30